پایگاه خبری خط گیلان

خانواده سلامت گیلان با وحدت و انسجام در کنار مردم ایستاده است

به گزارش خط گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل‌وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در هشتمین نشست شورای نظام پزشکی گیلان با قدردانی از همراهی و تلاش‌های جامعه پزشکی استان، بر نقش مؤثر و تعیین‌کننده خانواده سلامت در مدیریت بحران‌ها و ارائه خدمات به مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به حضور فعال جامعه پزشکی گیلان در رخدادهای مهم کشور اظهار کرد: جامعه پزشکی استان در همه وقایع برجسته کشور، از دوران همه‌گیری کرونا تا جنگ‌های اخیر، مسئولانه و متعهدانه در میدان خدمت حضور داشته و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان در طول سال‌های اخیر میزبان بیماران، مراجعان و گردشگران بسیاری از سراسر کشور بوده است، افزود: نظام سلامت گیلان همواره تلاش کرده با وجود محدودیت‌ها و افزایش بار مراجعات، خدمات درمانی مناسب و شایسته‌ای به مردم و مراجعه‌کنندگان ارائه دهد.

دکتر آشوبی با اشاره به شرایط خاص ایجادشده در جریان جنگ رمضان، خاطرنشان کرد: تنها در این مدت ۸۲۱ بیمار دیالیزی به جمع بیماران تحت پوشش استان افزوده شد، در حالی که تعداد کل بیماران دیالیزی گیلان حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر است و این موضوع فشار قابل توجهی را به مجموعه سلامت استان وارد کرد.

وی انسجام و همدلی موجود میان بخش‌های مختلف حوزه سلامت را از نقاط قوت گیلان دانست و گفت: در استان گیلان، نظام پزشکی، بخش خصوصی و بخش دولتی همچون یک واحد در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و همه در یک جبهه مشترک برای حفظ و ارتقای سلامت مردم تلاش دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: خدمت به مردم، بیماران، مراجعان و گردشگران نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه ارکان حوزه سلامت است و خوشبختانه این روحیه همکاری و مسئولیت‌پذیری در گیلان به خوبی شکل گرفته است.

دکتر آشوبی با قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی استان تصریح کرد: خانواده سلامت گیلان در تمامی شرایط در کنار مردم ایستاده و با تکیه بر وحدت، انسجام و روحیه جهادی، مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان را با قدرت ادامه خواهد داد.