پیگیری مطالبات حوزه سلامت گیلان در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معاون وزارت بهداشت
به گزارش خط گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیلوبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با مهندس طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهمترین مسائل و مطالبات حوزه سلامت استان را مطرح کرد.
در این نشست، موضوعاتی از جمله ساماندهی وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاهها بهویژه در دانشگاههای علوم پزشکی، افزایش حقوق کارکنان دولت، اصلاح تعرفههای خدمات درمانی و اجرای کامل قانون بهرهوری پرستاران مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پرداخت مستقیم حقوق آنها، رسیدگی به مطالبات پیمانکاران عمرانی و خدمات تغذیه دانشگاه و تأمین اعتبارات پروژههای در دست احداث از دیگر محورهای مطرحشده بود.
دکتر آشوبی در این دیدار با اشاره به اهمیت پروژههای عمرانی حوزه سلامت در استان، بر تسریع در تأمین اعتبار بیمارستان جایگزین پورسینا، تکمیل بال توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی، تأمین منابع مالی کلینیک تخصصی لاهیجان و تکمیل بیمارستان قلب شهید نورانی تالش تأکید کرد.
در ادامه این نشست همچنین بر لزوم صدور مجوزهای نیروی انسانی متخصص شامل پزشک، پرستار و کادر اداری برای مراکز درمانی در شرف بهرهبرداری و نیز تقویت اعتبارات مالی و سازوکارهای تهاتر برای توسعه حسابهای مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید شد.
در پایان، طرفین بر پیگیری مستمر مطالبات حوزه سلامت استان و تسریع در روند تأمین منابع برای پروژههای اولویتدار تأکید کردند.