پایگاه خبری خط گیلان

تأکید بر حمایت ملی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سلامت در گیلان

به گزارش خط گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل‌وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر علی جعفریان، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت بررسی وضعیت نظام سلامت استان و پیگیری مهم‌ترین پروژه‌ها و نیازهای درمانی گیلان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست، با اشاره به اهمیت پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت، خواستار حمایت ویژه وزارت بهداشت برای تأمین منابع مالی و تسریع در روند تکمیل زیرساخت‌های درمانی استان شد.

وی تکمیل بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه سلامت گیلان عنوان و بر لزوم تأمین اعتبارات لازم برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، موضوع تعیین تکلیف و نقش بیمارستان‌های جایگزین در مدیریت بار درمانی مرکز استان، به‌ویژه بیمارستان پورسینا رشت، مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تقویت ظرفیت‌های این مراکز برای پاسخ‌گویی به حجم مراجعات تأکید شد.

همچنین در این نشست، تجهیز و تکمیل بال توسعه قابل افتتاح بیمارستان شهید بهشتی انزلی و توسعه خدمات درمانی آن از دیگر محورهای مورد بحث بود و درخواست تأمین تجهیزات مورد نیاز این مرکز مطرح شد.

همچنین تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های مهم نظام سلامت گیلان از جمله بخش رادیوتراپی و PET Scan مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و نیز بیمارستان قلب شهید نورانی تالش مورد تأکید قرار گرفت و پیشنهاد شد با حضور وزیر بهداشت، این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسمی برسند.

در این دیدار همچنین بر ضرورت توجه ویژه به مناطق دارای فشار مراجعات درمانی، تقویت خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی، و توسعه زیرساخت‌های سلامت در شهرستان‌های مختلف استان تأکید شد.

در پایان، طرفین بر لزوم پیگیری ملی موضوعات مطرح‌شده، تأمین اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام و تقویت عدالت در دسترسی به خدمات سلامت در استان گیلان تأکید کردند و مقرر شد این موارد در سطح وزارت بهداشت با اولویت دنبال شود.