پایگاه خبری خط گیلان

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش خط گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل‌وب‌دا)، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و جمعی از معاونان و مدیران ستادی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر جاذبه باید داشته باشیم و دافعه در تعاملات سازمانی کاهش یابد، اظهار کرد: این مهم لازم است تا ارتباطات انسانی و حرفه‌ای در مجموعه دانشگاه تقویت شود.

به گفته وی، نظام سلامت کمترین مسئله را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دارد و رعایت موازین اخلاقی و حرفه‌ای همواره در دستور کار جدی دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جایگاه ارزش‌های دینی و انسانی در جامعه گفت: قیام امام حسین (ع) سراسر درس امر به معروف و نهی از منکر است و مبانی اخلاقی، انسانی و ارزشی باید در همه جوامع مورد توجه قرار گیرد.

دکتر آشوبی همچنین با اشاره به اجرای قانون انطباق در مجموعه دانشگاه گفت: تمامی تذکرات و پیشنهادات ارائه‌شده در چارچوب قانون انطباق بررسی و اجرایی شده و روند رعایت ضوابط و استانداردهای اخلاقی به‌طور مستمر دنبال می‌شود.

 محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: داشتن جامعه سالم و امن در گرو احیای این فریضه است و نقش آموزش و آگاهی‌بخشی در این مسیر بسیار کلیدی است.

به گفته وی: اساس مأموریت ستاد، آموزش و توانمندسازی اقشار مختلف به‌ویژه جوانان است تا در مسیر ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی هدایت شوند.

گفتنی است در پایان این نشست بر ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌بخشی، ارتقای فرهنگ سازمانی و گسترش رویکردهای آموزشی و پیشگیرانه در حوزه سلامت تأکید شد.